Klicka i kartan ovan för att komma till en karta där den här bandelen ligger!
Sign= Platsens signatur.
Driftplats= Namnet inom parantes= tillhör inte denna bandel.
Namnet i rosa färg= Tidigare stavning.
Sida= Stationshusets läge i förhållande till spåret, räknat uppifrån. h= höger, v= vänster.
Km= Avstånd mellan platserna.
Höjd= över havet.
Från= Tagen i drift.
Notering=
A avförd som trafikplats
abo automatisk blockpost
avx arbetsväxel
bgd bangård
BI borttagen infrastruktur
blp blockpost
fp förgreningspunkt
G godstrafik
grp grusgrop
hlp håll- och lastplats
hp hållplats
hpr rälsbusshållplats
hp hållplats med sidospår
hst hållställe
I infrastrukturell
kb kombinerad bro
lmk längdmätnings-konnektion
lp lastplats
mtmp militär-mötesplats
P persontrafik
rbg rörlig bro
sipl signalplats
stn station
sto stopplats
T trafikal
ts teknisk station
U upphört
vt vattentag
väg väg med stopplikt
* (åter) öppnad
† nedlagd
I nutidskoder:
Första bokstaven
F fullständig trafik
G godstrafik
I ingen
P persontrafik
Andra bokstaven
H hållplats
L linjeplats
S station
Ö övrig status |
Sign |
Driftplatsens namn |
Sida |
Km |
Höjd |
Från |
Notering |
|
|
|
|
|
|
|
Osö |
(Ovansjö) |
|
480,8 |
163 |
1995-05-15 |
avx, fp 1995-10-17; ansl spår till Ånge gbg (västra änden); <1995-10-17
Ovansjö S |
Osö |
(Ovansjö) |
|
481,2 |
164 |
1960 |
fp, I infogad i efterföljande
Ovansjö ssp 1995; ansl spår till Ånge gbg (västra änden) |
Ågy |
Ångebyn |
|
482,1 |
|
1995-10-17 |
fp;
ansl spår till Ånge gbg; triangelspår; IS |
|
|
|
482,1 |
|
1967 |
ssp, I infogad i Ångebyn stn
1995-10-17; södra triangelspåret till Ånge gbg |
Ågbb |
Ånge godsbangård |
|
484,2 |
170 |
1943 |
bgd,
ts+rbg 1962; I utbruten ur Ånge stn; IS |
|
|
|
486,9 |
|
|
Imk
km 482,983 = 486,876 |
|
Sidospår |
|
486,9 |
|
1967 |
ssp, I infogad i Ångebyn stn
1995-10-17; norra triangelspåret till Ånge gbg |
Mdl |
(Moradal) |
|
491,7 |
232 |
1955 |
ts; ansl spår till Norrländska
tvärbanan (Mittbanan) |
Källor och referenser | |
Svenska Järnvägsklubben, SJK, Järnvägsdata 2009 |
|
|
Övrig information | |
|