Klicka i kartan ovan för att komma till en karta där
den här bandelen ligger!
Sign= Platsens signatur,
Driftplats= Namnet inom parantes= tillhör inte denna bandel,
Namnet i rosa färg= Tidigare stavning,
Sida= Stationshusets läge i förhållande till spåret, räknat uppifrån, h=
höger, v= vänster,
Km= Avstånd mellan platserna,
Höjd= över havet,
Från= Tagen i drift,
Notering=
A avförd som trafikplats
abo automatisk blockpost
avx arbetsväxel
bgd bangård
BI borttagen infrastruktur
blp blockpost
fp förgrenings-punkt
G godstrafik
grp grusgrop
hlp håll- och lastplats
hp hållplats
hpr rälsbusshållplats
hp hållplats med sidospår
hst hålställe
I infrastrukturell
kb kombinerad bro
lmk längdmätnings-konnektion
lp lastplats
mtmp militär-mötesplats
P persontrafik
rbg rörlig bro
sipl signalplats
stn station
sto stopplats
T trafikal
ts teknisk station
U upphört
vt vattentag
väg väg med stopplikt
* (åter)öppnad
† nedlagd
I nutidskoder:
Första bokstaven
F fullständig trafik
G godstrafik
I ingen
P persontrafik
Andra bokstaven
H hållplats
L linjeplats
S station
Ö övrig status
|
Sign |
Driftplatsens namn |
Sida |
Km *
|
Höjd |
Från |
Notering |
|
|
|
|
|
|
|
Trå |
(Timrå) |
h |
367,054 |
8
|
1925-12-17 |
stn, †P 2002-06-16, *P 2005-08-15; GS |
|
Östrands Fabriker |
|
|
|
| |
Ö/Ösd |
Östrand |
h |
366,100 |
10
|
1925-12-17 |
hp,
†1958 |
|
Johannedal |
|
|
|
| |
Skv/Sök |
Skönvik |
|
364,200 |
8 |
1925-12-17 |
stn, hlp, lp 1962-05-27, †1971-10-01, BI
1972; |
Sök |
Skönvik sidospår |
|
364,000 |
8 |
1960t |
ssp,
namnet övertaget från Skönvik 1972-05-28, I infogad i Timrå stn 1992,
småbana Skönvik–Tunadal |
Gv |
Gångviken |
|
362,800 |
|
1925-12-17 |
hp, †1932 |
Sbr |
Sundsbruk |
|
361,400 |
25
|
1925-2-17 |
stn,
†P 1968-05-12, †1979- 07-01, BI 1994 |
Subi |
Sundsvall-Birsta |
|
360,200 |
~1968 |
1977 |
lp, namn- och signatursatt 1977;
T godstrafikalt benämnd Sundsvall- Birsta; GL |
Ba/Bia |
Birsta |
|
358,641 |
|
1927-05-15 |
hp, †1933-05-15 |
|
Birsta |
|
358,000 |
|
|
planerad ts |
Klk |
Klökan |
h |
357,700 |
55
|
1925-12-17 |
hp,
†1959-05-31 |
Hl/Hli |
Huli |
v |
354,700 |
39
|
1927-05-15 |
hp,
†1953-06-10 |
Bår |
Bergsåker |
h |
353,100 |
17
|
m1930t |
hp,
†1958 |
|
Bergsåkers grusgrop |
|
352,800 |
|
|
grp,
BI 1927 |
Slr |
Selånger |
|
352,100 |
8 |
1925-12-17 |
stn, †P 1967-05-28, I lp 1972,
I infogad i Sundsvall C stn 1978-01-03, †1979-07-01 |
Hnan/Hna |
Nacksta N |
|
349,800 |
|
1959-05-31 |
> sipl, A, I infogad i
Sundvallvall C stn 1974-03-08; för kontroll även av växlar; endast för
sydgående tåg; |
Hnas |
Nacksta S |
|
349,700 |
|
1959-05-31 |
sipl, A; för kontroll även av växlar; endast för nordgående tåg |
|
sidospår |
|
349,400 |
|
|
ssp,
I infogat i Sundsvall C stn 1974- 03-08; Nedre Norrlands slakteri |
|
Televerkstaden |
|
349,400 |
|
|
sto,
U 1952-06-15 |
|
sidospår |
|
349,100 |
|
|
ssp, I infogat i Sundsvall C stn 1974- 03-08; Televerkstaden |
|
Signal H98a |
|
349,100 |
|
1959-05-31 |
sipl, A; för kontroll även av växlar; endast för sydgående tåg |
|
Signal H89a |
|
348,800 |
|
1959-05-31 |
sipl, A, I infogad i Sundvall C stn 1978-03-08; endast för nordgående tåg |
Slr |
Selånger |
v |
352,000 |
8
| |
|
Suvå |
Sundsvall V |
v |
348,600 |
13
|
~1877 |
577,5 Kilometer från Stockholm via Ånge, hp, stn,
hp, †1966-05-22; ansl OKB; från smalspåret
577,7 Kilometer från Stockholm via Ånge, hp 1992-06-09; (Ångelinjens tåg),
hst 1994-06-12 (inom Sundsvall C
stn) 1997-01-06 även Härnösandslinjen; ansl OKB; PH |
|
Signal H57a |
|
348,000 |
|
1959-05-31 |
sipl, A, BI 1960t; endast för nordgående tåg |
Esp |
Sundsvall Esplanaden |
v |
347,800 |
8
|
1927-05-17 |
hp, †1952-06-15 |
|
Signal H24a |
|
347,600 |
|
1959-05-31 |
sipl, A; BI 1960t; endast för nordgående tåg |
Suc |
(Sundsvall C) |
v |
347,343 |
7
|
1925-12-17 |
stn; FS |
Övrig information | |
Svenska Järnvägsklubben, SJK,
Järnvägsdata 2 |
' Kilometertalet räknat från
Uppsala. |
|